Friday 24 November 2017

Trading System Avanzato Di Guerra


Lockheed per fornire sistema di guerra per gli Stati Uniti Navys MH-60 elicotteri Lockheed Martin si è assicurata un contratto di sviluppo per fornire capacità di sorveglianza di guerra e contromisure elettroniche avanzate per l'elicottero flotta degli Stati Uniti Navyrsquos MH-60 contro l'anti-nave missile minacce (ASM). La guerra elettronica (AOEW) missione attiva payload (AMP) avanzato sistema off-board ANALQ-248 avanzato è un baccello autonomo guerra elettronica (EW), ospitato su un MH-60R o MH-60S elicottero. Il nuovo sistema di guerra elettronica soluzione è stata progettata per migliorare le capacità di rilevamento e risposta degli Stati Uniti Navyrsquos ASM. Lockheed Martin guerra elettronica direttore del programma Joe Ottaviano ha detto: ldquoEvery navi al giorno in tutto il mondo si trovano ad affrontare una serie di minacce in continua evoluzione. ldquoOur avanzata off-board guerra elettronica AMP sistema ANALQ-248 contribuirà a creare un attacco coordinato contro queste minacce, di mantenere i nostri combattenti di sicurezza attraverso il controllo dello spettro elettromagnetico e interrompere adversaries. rdquo In base ai termini del contratto, Lockheed Martin fornirà fino a 18 unità di AOEW AMP ANALQ-248 cialde alla Marina degli Stati Uniti, se sono esercitate tutte le opzioni del contratto. Produzione dei sistemi si svolgerà a Siracusa a New York, Stati Uniti, ed è prevista per l'inizio nei primi mesi del nuovo sistema di guerra elettronica soluzione 2019. quotThe è progettato per migliorare US navyrsquos rilevamento ASM e la risposta capabilities. quot Un team dalla struttura company39s in Owego, new York effettuerà l'integrazione del nuovo sistema a bordo delle MH-60 elicotteri, che sono sviluppati dal costruttore aeronautico statunitense Sikorsky. Il ANALQ-248 soluzione guerra AOEW AMP può o lavorare in modo indipendente o con le vesselrsquos a bordo del sensore di sorveglianza elettronica, SEWIP Blocco 2 ANSLQ-32 (V) 6. Il sistema consente di rilevare un missile in arrivo e valutare la sua destinazione, con AOEW quindi utilizzando tecniche di contromisure a radiofrequenza per scoraggiare il missile. Immagine: Lockheed Martinrsquos AOEW AMP sistema ANALQ-248 migliorerà il modo US Navy rileva e risponde alle minacce di missili anti-nave. Foto: per gentile concessione di Lockheed Martin Corporation. Space guerra Un esempio di guerra nello spazio. guerra di spazio o combattimento spaziale era l'uso di astronavi armate e altri veicoli spaziali ai fini delle azioni militari attraverso sistemi stellari e la galassia. Insieme con la guerra di terra e combattere Starfighter. da 0 guerra spaziale BBY è stato uno dei tre rami più significativi della Warfighting. L'evoluzione da impegni marina acqua e, a sua volta le prime battaglie orbitali, la guerra lo spazio è diventato un affare di alta tecnologia che spesso definita l'esito delle Galaxys conflitti più importanti. Tecnologia Modifica turbolaser erano la forma primaria della nave capitale armamento per migliaia di anni. L'innovazione tecnologica ha determinato la progettazione di navi da guerra e dottrina navale e l'esito delle battaglie. Mentre le dimensioni e le capacità di astronavi variavano, quattro tecnologie principali hanno guidato e anticipati dalla guerra spaziale: sistemi d'arma, la tecnologia dello schermo, la propulsione Sublight, e la tecnologia Hyperdrive. Modifica Armi C'erano due tipi fondamentali di spazio armamenti: l'energia e convenzionale. armi ad energia iniziarono con i laser a microonde per reato e sono stati in genere secondaria ad armi convenzionali, fisici. Dal 4000 BBY tuttavia, armi ad energia erano la forma dominante di armi in combattimento spaziale, dominato dal turbolaser e il cannone laser. escrescenze della tecnologia blaster maturate allo stesso tempo. 1 Sulle navi di capitale, armi ad energia sono stati normalmente raggruppati in batterie basate sul tipo di arma e il suo posizionamento sulla carena. Ad esempio, su un Imperiale di classe Star Destroyer i turbolaser pesanti sul portside degli scafi dorsale superficie sarebbe essere raggruppati in una batteria, mentre quelli sulla superficie dorsale dritta sarebbero raggruppati in una seconda batteria. computer targeting in navi di linea sono stati generalmente condivisi tra le armi di ogni batteria, permettendo ai Gunners di concentrarsi loro fuoco su particolari obiettivi. Altri disegni di arma energia inclusi il charric. un avanzamento Chiss di microonde primi Laser il cannone a ioni. un'arma elettromagnetica utilizzata per non distruttivo disabilitare sistemi elettronici e la superlaser. uno sviluppo Clone Wars, che era un disegno immensamente più potente di laser che potrebbero causare danni su scala planetaria. 2 armi convenzionali sono state le prime armi usate in combattimento spaziale. Anche se il primo spazio armamenti convenzionali incluso proiettili, come le lumache, la tecnologia ulteriormente progredito ed è venuto a comprendere missili guidati e lanciasiluri. armi convenzionali potrebbero essere guidati, come nel caso dei missili, o non guidato, come nel caso di bombe. armi convenzionali è venuto a includere la bomba nucleare. la bomba protonica. protone siluro. e il missile commozione cerebrale. tecnologia Shield scudi deflettori Modifica erano una componente critica nella progettazione di nave e sono stati utilizzati per mitigare i danni da urti. Tra questi scudi ray. che proteggeva contro le armi di energia, e scudi di particelle. che respinto oggetti fisici. Entrambi i tipi consumato grandi quantità di energia e per un lungo periodo in storia galattica, erano riservati solo più grandi navi con la massima capacità di potenza generatrice. capitani nave da guerra I primi quindi pensato in termini di armature per la difesa. Altri primi difese incluso pagano nuvole di particelle per diffondere armi ad energia e scafi trattati con kiirium per riflettere fasci. 3 Un perfezionamento del processo squintpipe nei 7500s BBY ha prodotto scudi che erano più forti e più veloce per rigenerare, e ha anche ridotto la dimensione effettiva dei generatori deflettore scudo. Da allora in poi, scudi deflettori affidabili potrebbero essere montati su navi di tutte le dimensioni. 4 Altri difese compresi cannoni punto-difesa. che sono stati progettati per distruggere le minacce in entrata come siluri prima che potessero colpire la nave. Nonostante gli elementi necessari di scudi deflettori nei disegni delle navi stellari, non tutte le navi li incorporano. Un esempio notevole di navi prive di scudi deflettori sono i caccia stellari TIE-serie, in particolare la caccia stellari TIELN, che non è stato incluso insieme a sistemi di supporto vitale, perché la dottrina imperiale dettato che il loro utilizzo tra i piloti di caccia era un segno di codardia. 5 tecnologia di propulsione unità Modifica Sublight propulsione delle navi al di sotto della velocità della luce e sono stati meglio rappresentati da unità di ioni. alimentato da generatori di fusione. questi motori particelle espulso ad una velocità molto elevata per fornire forza propulsiva. motori subluce determinate velocità e manovrabilità e potrebbe rivelarsi decisiva: il Starfighter Galactic Empires TIELN utilizzato un design estremamente efficiente motore a ioni doppia e spaceframe stripped-down per migliorare la sua mobilità. L'Alleanza per la Restaurazione della Repubblica neutralizzata in questo con il più maneggevole RZ-1 A-ala intercettore veloce e. che l'impero ha ricambiato a sua volta con il TIEIN intercettore ancora più veloce. La tecnologia Hyperdrive era un'enorme influenza sulla strategia nella guerra spaziale: flotte di viaggiare più veloce della luce nell'iperspazio dovuto attraversare hyperlanes noti per evitare ombre di massa pericolose. Per gran parte della storia galattica, astronavi non avevano la potenza di calcolo per calcolare percorsi sicuri tra i sistemi e si limitavano a salti all'interno di reti di fari di salto. In guerra questo ha permesso marine al pin in modo efficace le navi ad un certo punto disabilitando il suo faro. Con 4100 BBY. computer di navigazione avevano avanzato al punto che saltano fari non erano più necessari, rendendo il controllo dei percorsi più difficili, come bloccando una via semplicemente spinto navi a uno dei tanti quelli alternativi. Tuttavia, statisticamente parlando, solo pochi di questi percorso potrebbe essere attraversato in fretta, e una forza militare che controllava le vie veloce potrebbe rapidamente ridistribuire per intercettare un avversario utilizzando quelli lenti. Hyperlanes determinato così la geografia strategica della guerra dello spazio, e le flotte più volte combattuto nel corso degli stessi pianeti sulle rotte iperspaziali significativi, come ad esempio Chazwa. o pianeti agli incroci hyperlane quali YagDhul o Brentaal IV. I militari potrebbero anche mantenere hyperlanes segreti per ottenere la goccia su loro nemici: durante le Guerre dei Cloni. Generale Grievous fatto uso di un percorso segreto attraverso il Nucleo Profondo per attaccare direttamente Coruscant. mentre la Repubblica Galattica e la CSI negoziate con gli Hutt per il controllo della rotta Nexus che collega ogni altri territori fondamentali. L'Alleanza Ribelle anche fatto uso di segreti percorsi Claatuvac Guild forniti loro da Chewbacca per hit-and-campagna pubblicitaria raid contro l'Impero. 6 7 classi di navi Modifica Star Destroyer, fregate, corvette e caccia stellari impegnarsi in combattimento. Navi progettate per la guerra sono stati in genere divisi in due grandi classi: caccia stellari e navi capitali. Starfighters Modifica Starfighters erano piccole imbarcazioni in genere pilotato da uno o due esseri. Le loro operazioni e il ruolo comprendevano un intero dottrina e la forma di guerra a tutti gli effetti, noto come il combattimento caccia stellare. Tipi inclusi i combattenti spazio superiorità. bombardieri. e snubfighters. Spazio combattenti superiorità sono stati navi stripped-down, di solito minimamente armati e blindati, e sono stati usati per combattere bombardieri nemici, ma in genere non poteva attaccare le navi di capitale. Bombers erano caccia stellari più pesantemente armati ed erano di solito dotati di bombe, siluri e missili in modo che possano effettuare bombardamenti gira su navi da guerra nemiche. Erano in genere meno-maneggevole rispetto combattenti spazio di superiorità e di solito tenuti propria caccia di scorta per evitare di essere abbattuto. 8 Snubfighters seduto tra i combattenti superiorità spaziale e bombardieri in termini di dimensioni e di armamento e sono stati progettati per entrambi dogfight con altri combattenti e navi di linea d'attacco. Anche se snubfighters come il Rebel X-wing e Y-wing è diventato famoso, per la maggior parte dei galattici snubfighters storia non sono stati molto utilizzato in combattimento nello spazio profondo: comandanti ritenuto preferibile operare snubfighters dal pianeta basata su campi d'aviazione di superficie per colpire attraverso la copertura nuvolosa e lanciare attacchi siluro e corre bombardamento contro attaccare le navi e truppe trasporti. Tuttavia, i vantaggi di snubfighters tendevano a scomparire nelle grandi catene tra le flotte avversarie e loro carichi non erano così grande come bombardieri dedicati. E 'stato solo dopo il successo di N-1 caccia stellari contro il commercio della Federazione corazzate nella Battaglia di Naboo nel 32 BBY. un'esperienza confermata dal ruolo di Y-ali contro la Malevolence nella Battaglia della Nebulosa Kaliida durante le Guerre dei Cloni. che il Snubfighter cominciò ad essere presa sul serio come spazio profondo corazzata assassino. 9 Starfighters può o non può aver avuto un hyperdrive se non, erano spesso lanciati da un vettore o di altre imbarcazioni più grandi. Alcuni, come caccia stellari Imperiale TIELN. erano armati solo per Combat Fighter-on-combattente quelli più versatili, come i Rebel X-wing e Y-ala snubfighters, erano anche in grado di anti-nave e anti-superficie attacchi. Bombers come il bomber Tiesa e ASF-01 caccia stellari B-ala erano tipicamente dogfighters poveri e invocato schermatura pesante o accompagnatori di far passare schermi da combattimento e navi da guerra di attacco. 10 Per natura, un caccia era destinato ad essere piccolo, veloce e agile, progettato per funzionare sia da solo o come parte di una squadra o di un'ala combattente su una varietà di profili di missione, che vanno dal servizio scorta per missioni di ricognizione e pieno assalto scala. A causa della loro dimensione, caccia stellari non potevano impegnarsi in operazioni di auto-sufficiente per qualsiasi periodo di tempo prolungato, che necessitano di una base operativa per fornire carburante, riparazioni e rifornimenti per il pilota. in quanto questi non possono essere trasportati a bordo in qualsiasi grande quantità. navi capitali modificare una serie vertiginosa di classificazione delle navi capitali esistiti nel corso della storia galattica. Tuttavia, tutti d'accordo che una nave capitale era una nave stellare militare che era almeno un centinaio di metri di lunghezza. Dopo le Guerre dei Cloni, il sistema di classificazione più comune era il War College sistema Anaxes. che ha sostituito il sistema istituito dopo la Ruusan Riforma. La più grande classe riconosciuta da tale sistema era l'incrociatore. riflettendo la restrizione Ruusan Reformations sulle navi da guerra transgalactic più grandi di seicento metri. Con il tempo delle Guerre dei Cloni è scoppiata, molti settori ricchi avevano commissionato navi da guerra molto più grande con hyperdrives locale-range per la loro difesa, con lunghezze di diversi chilometri e rendendo l'incrociatore una classe sempre più-senza senso. 11 Ai sensi del sistema di War College Anaxes, navi di meno di un centinaio di metri sono stati classificati come caccia stellari. o se fossero disarmati, spazio trasporta. Memore di ciò che era accaduto alla classe incrociatore, gli architetti Anaxes esteso il loro sistema di classificazione per tenere conto della possibilità di navi da guerra veramente gigantesche. Corvette erano veloci, navi attacco leggero che sono stati utilizzati in una varietà di ruoli, tra cui il blocco in esecuzione, missioni anti-stellari, o scorta e il supporto per le navi più grandi. Fregate sedette tra duecento e quattrocento metri e servito lo scopo di eliminare piccoli vasi di una flotta nemica e spesso realizzate le proprie squadre stellari. Incrociatori erano da quattrocento a seicento metri di lunghezza ed erano pesantemente armati rispetto alle loro dimensioni e potrebbe spesso scambiare colpi con le navi molto più grandi. incrociatori pesanti sono stati da seicento a mille metri di lunghezza e sono stati in genere la spina dorsale di qualsiasi impegno flotta. Star Destroyer erano tra uno e due chilometri di lunghezza e sono stati in genere i più numerosi grande nave stellare, specializzata in pesanti combattimenti da nave a nave. Incrociatori da battaglia erano da due a cinque chilometri di lunghezza ed erano armati fino ai denti, progettati per lungo raggio, operazioni indipendenti caccia giù altre navi capitali. Infine, corazzate erano le navi di oltre cinque chilometri di lunghezza e così potente che la semplice minaccia della loro distribuzione potrebbe pacificare molteplici settori. 12 13 Anche se non è una classe ufficiale, c'era anche una denominazione conosciuta come superdreadnaught. che comprendeva la stella di Coruscant e l'Occhio di Palpatine durante la Grande Guerra Galattica e la Guerra Civile Galattica. rispettivamente, con l'implicazione è che le navi erano molto più grandi dimensioni e più potente di un Dreadnought ordinario. 14 15 Inoltre, il War College sistema Anaxes effettuata una scorciatoia per l'uso durante gli scontri, uno che aggregate navi da guerra di diverse classi in base alla loro dimensione e capacità. Corvette, trasporti spaziali e astronavi che fungono da navi da guerra nel teatro sono stati designati come cannoniere. piccoli, veloci, navi pesantemente armati che si sono specializzati nel distruggere il numero massimo di piccole navi nemiche in una battaglia spaziale e si basava su l'evasione molto più di quanto i loro scudi per sfuggire danni. Fregate e incrociatori leggeri - i cavalli di lavoro della maggior parte impegni militari - sono stati identificati come incrociatori. Grandi navi di linea la cui presenza mera potrebbe cambiare il corso di una battaglia stati denominati corazzate. 16 Inoltre, alcune navi di capitale era stato sviluppato specificamente per entrambi rivoluzionare guerra spaziale, nonché garantire il dominio per un periodo prolungato di tempo. Un esempio notevole di queste navi sono stati il ​​Dreadnought di classe Eclipse e il Sovrano di classe Super Star Destroyer sviluppata dall'Impero Galattico. e più precisamente dalla Marina Imperiale. 17 Storia Modifica Il primo battaglie spaziali Modifica Molte informazioni che circonda le primissime guerre nello spazio è stato perso per l'epoca della Guerra Civile Galattica. ma le leggende degli anziani civiltà viaggiare nello spazio, tutto sommato una storia intrigante simile di una terribile guerra condotta con le armi inimmaginabili. 18 Tali primi conflitti inclusi la guerra genocida tra i Celestiali e Rakata. seguita dalle conquiste selvagge dell'Impero Infinito. 19 nella storia, astronavi sono stati armati come risposta ai rischi naturali: scudi deflettori sono stati necessari per gli equipaggi protette e passeggeri da radiazioni o micrometeoriti, mentre armi e missili laser nave montati sono stati sviluppati in risposta ad asteroidi canaglia o distruttiva spaziali creature. Inevitabilmente, questa proliferazione di armi ha portato la guerra spazio lungo con i viaggi nello spazio. 20 Le prime guerre ben documentate erano quelle del Tionese e gli Hutt. navi da guerra Tionese usati missili guidati, lanciasiluri e laser a microonde per offesa. Protezione è stato fornito da missili punto-difesa, nubi di particelle cariche per diffondere armi ad energia e sottile blindatura rivestiti con superconduttore, in lega kiirium specchio luminoso in modo da riflettere gli attacchi laser. 21 In questa epoca, le navi più grandi di incrociatori leggeri erano rari: il fiore all'occhiello della Xim il Despota. la Scimitar Eibon. è stato considerato pantagruelico a suo tempo, ma gli storici militari durante il Periodo Imperiale generalmente accettato che sarebbe considerato un incrociatore pesante al meglio sotto la guerra College System Anaxes. 22 guerre in questo periodo sono state combattute attraverso le reti di fari di salto. significativi conflitti di questo periodo iniziale della guerra spaziale inclusi gli sweep Cronese. le guerre espansionistiche di XIMS dell'impero. XIMS guerra finale con l'Impero Hutt. e l'unificazione guerre che ha fondato la Repubblica Galattica. 23 Cruiser guerra Edit La guerra Tionese non ha visto uno spostamento verso le navi da guerra più grandi: queste navi erano costosi da costruire e di scarsa utilità strategica contro le flotte di imbarcazioni più economico e più agile. Alsakans Atgeir - class battlecruisers rinomati per i loro scudi apparentemente inespugnabili sono state eccezioni alla regola. Durante i primi Alsakan conflitti. navi come queste da battaglia e Coruscants Gilagimar sono stati principalmente utilizzati per la difesa di casa, mentre una flotta di incrociatori veloci lanciato incursioni e colonie protette nella Regione sfruttamento. Il miglior esempio di questo è stato l'ammiraglio Hirken s Northern campagna dipendenze durante la quinta Alsakan conflitto. 24 fari di salto erano ancora essenziale per il viaggio nell'iperspazio, che ha permesso l'Ufficio di navi e servizi per fermare il primo Alsakan Conflitto di 17.018 -16.700 BBY con la minaccia di trattenere i dati di navigazione sia da Coruscant e Alsakan. 25 In 10.966 BBY. Capo era anche in grado di porre fine alla guerra civile Pio Dea infettando le navi della Dea Pio Fedele con i codici navicomputer canaglia che ha disperso la loro flotta e lasciato ciò che rimaneva per essere facilmente sopraffatto da un combinato flotta Jedi - Renunciate nella battaglia di Uquine. 26 Dopo la contesa Duinuogwuin di 15.500 BBY. Repubblica incontrato pochi avversari con le grandi navi da guerra e così ha avuto scarsa utilità per le grandi navi di linea. La Repubblica Navy preferiva navi da guerra veloci che potrebbero scortare i trasporti mercantili e navi colonia. 27 Pio Dea crociate di 12,000-11,000 BBY ha visto l'impiego di navi cattedrale e grandi, blindati uomini O'War ottimizzato per il combattimento bordata. ma il prossimo uso diffuso di grandi navi di capitale è venuto circa 10.000 BBY quando la Repubblica è stato brevemente provocato dalla crescita dell'Impero Kumauri. 28 29 Vall Kumauri s corazzate massicce erano armati con cannoni di massa del driver in grado di accelerare asteroidi a velocità pianeta-cracking (simili alle antiche planechanga Hutt). La Repubblica ha ricambiato con una flotta identica, che intimidito o distrutto diverse civiltà ostili durante l'espansione Repubbliche e anche servito come armi di terrore durante la Osara Mundicide della Decima Alsakan conflitto. I progressi nella scudi planetari in gran parte eliminato la minaccia di bombardamenti, ma l'Impero Kumauri s innovazione più duraturo è stato l'uso di madilon sintetico per rendere più piccoli, hyperdrives più efficienti che hanno permesso più salti attraverso la rete Galaxys di fari di salto. 30 Il Waymancy Storm. uno scontro furioso tra la Repubblica Galattica e Waymancy Hollow nella 7811 BBY. scatenato la prossima grande ondata di innovazione navale. Nelle prime battaglie, navi Ceca sono stati fatti a pezzi da una rapida fucilate di laserfire: Waymancy s Suore della Machinesmith avevano sviluppato il processo di Sif-Alulan e prodotti generatori di energia estremamente efficienti che hanno permesso di armi ad energia molto più potente e con tassi molto più veloce di ogni altra cosa Repubblica potrebbe portare a sopportare. Waymancy è stato sconfitto dopo il processo di Sif-Alulan stato reverse engineering, permettendo la Repubblica di creare i propri cannoni a impulsi d'onda e scudi deflettori. Il processo è stato ulteriormente migliorato per il Crafter Verpine Lyns Skutroo. che ha creato il processo squintpipe nel 7700s BBY. Questo ha creato un breve periodo in cui turbolaser fuoco rapido surclassati tutte le difese disponibili. Ciò ha causato tattici navali disdegnare le navi di capitale a favore di sciami di elicotteri che potrebbero sopraffare gli avversari. Dal scudi deflettori erano ormai inutili, questo ha portato ad una ricerca di forte armatura scafo, con vacierite sostituzione kiirium. Nel 7500s BBY, ulteriori perfezionamenti del processo di squintpipe prodotte scudi che erano più forti e più veloce per rigenerare, e generatori di scudi è diventato abbastanza piccolo da essere montato su astronavi di qualsiasi dimensione. 31 L'età d'oro di corazzate Modifica Il processo squintpipe raffinato ha scatenato un periodo d'oro di costruzione nave da guerra. navi capitali riemersero come le navi da guerra primari della Repubblica militare. sue forze di sicurezza planetaria. ei suoi nemici, il peggiore dei quali erano Sith. Nella Grande Guerra Iperspaziale del 5000 BBY. la Repubblica ha affrontato una flotta di enormi Sith Derriphan di classe corazzate guidate da Naga Sadow s Corsair. La Repubblica Navy ha ricambiato con navi capitali sempre più grandi, comprese le navi di comando. corazzate. e il Hammerhead di classe cruiser (uno dei disegni nave da guerra più duraturi della storia galattica, che rimase in servizio militare con gli aggiornamenti per quasi 3.000 anni). 32 La doppia minaccia dei Sith e Mandaloriani in quello che divenne noto come il Vecchio Guerre Sith ha spinto la Repubblica di costruire sempre più grandi, le navi più potenti, che culmina in scontri titanici tra le più grandi navi da guerra ancora visto nella galassia. Tra queste, la 3.100 metri inespugnabile di classe nave comando tattico. il Centurion 1.200 metri di classe da battaglia. e 600 metri Interdictor di classe incrociatore. Questo design incrociatore proiettato un peso simulato e nello spazio reale. creando un'ombra di massa nell'iperspazio che impediva iperspazio salti o trascinato navi di nuovo nello spazio reale. Tuttavia, questa innovazione sarebbe presto essere reso inefficace dalla migliore suite di sensori iperspazio e unità di campo nullo multifase. e non è stato fino alla Guerra Civile Galattica che i proiettori pozzo gravitazionale è diventato di nuovo le armi decisive. 33 34 La Grande Guerra Galattica. Guerra fredda e guerra galattica vedevano Repubblica Valor di classe incrociatori e anche la superdreadnaught Stella di Coruscant combattere distruttori il capolinea di classe e di classe Harrower corazzate della Marina imperiale dell'Impero Sith restaurato. 15 Con 4100 BBY. l'era del faro salto stava arrivando alla sua fine, come i computer di navigazione più efficaci e potenti sono stati sviluppati. Diffidare di brontolii al di là della frontiera ceca, della Repubblica Navy ha condotto una ricerca incidente per garantire che le sue navi potrebbero attraversare la galassia modo rapido e sicuro, senza dover fare affidamento su fari. Questa è stata una mossa lungimirante: durante la Grande Guerra Sith e le Guerre Mandaloriane. Repubblica Navy ha distrutto molti fari salto nel tentativo di negare i suoi nemici facile passaggio nello spazio Repubblica. 35 INNOVAZIONE TECNOLOGICA corazzate lentamente resi obsoleti, però: il diciassettesimo e ultimo Alsakan conflitto è stato causato da Alsakan mantenere ed espandere la sua flotta, nonostante la conclusione delle guerre Galactic. La Repubblica ha risposto con la costruzione di una flotta di due chilometri di Invincible corazzate veloci-Class. Alsakan e la risposta asse è stato squadroni di serie di corvette missilistiche subluce. che difendeva con successo i loro sistemi dalle incursioni Ceca. Tuttavia, Corellia ha reagito con una flotta di fregate a lungo raggio. I progressi tecnologici hanno permesso l'equipaggiati con motori veloci, scudi forti, e turbolaser pesanti, permettendo il principe-ammiraglio Jonash e Solo per outfight rapidamente sia Coruscanti e Alsakani corazzate e costringendo un trattato di pace su entrambi. 36 Il Ruusan Reformations Edit La corazzata era finita nelle 2500S BBY a causa di preoccupazioni economiche. Tattici, ancora una volta è venuto a preferire flotte di navi da crociera più piccoli. in particolare il notevole flotta di elicotteri in legno wroshyr-incorniciato guidati da Jedi Signore Valenthyne Farfalla a bordo della Fairwind nei Nuovi Guerre Sith. Il Ruusan Riforma 1000 BBY interrotta grande costruzione corazzata: non solo era la Repubblica Navy smantellato e la responsabilità per la difesa dato alle forze di sicurezza planetari e le Forze giudiziari. ma la dimensione delle navi è stato ricoperto presso l'incrociatore seicento metri. Le navi più grandi di seicento metri avevano i loro hyperdrives limitata e le loro navicomputers limitati ai grafici locali. Per secoli dopo Ruusan, navi capitali più grandi di incrociatori leggeri erano rari e sono stati visti come stravagante. 37 38 Cruisers è emerso come il cavallo di battaglia delle PSF e le Judicials allo stesso modo, e ci hanno servito bene nelle campagne unificazione dopo le nuove Guerre Sith. Tuttavia, in quanto autorità Repubbliche nei Territori dell'Orlo Esterno lentamente sbriciolato nei secoli finali del Grande Pace della Repubblica. ricchi settori industriali hanno iniziato la costruzione di nuove navi di capitale per le flotte del settore, mentre megacorps come la Federazione dei Mercanti hanno sfruttato scappatoie nella legge di sviluppare le proprie flotte di difesa commerciale. Questi sviluppi sono culminati in incrociatori giganti su una scala non si vedono per millenni, con i pianeti ricchi come Kuat e Rendili cercando di creare difese inespugnabili e impressionare i loro vicini. Inoltre, maestri d'ascia sono state concesse deroghe per consentire loro di perseguire innovazioni tecnologiche e disegni vetrina prototipo. Ciò ha provocato le flotte dimostrative aziendali costituiti da variazioni sul disegno nave da guerra, spesso affittati a settori che potrebbero permettersi. Con il '30 BBY. settori ricchi erano inondato di navi da guerra di massa, con i loro numeri flotte gonfiato da prestiti da parte dei produttori di navi stellari. Nel frattempo, i limiti di difesa delle Riforme Ruusan ha fatto sì che i settori poveri Rim lottato per sorvegliare i loro mondi e contrabbandieri di manipolazione e di pirati con flotte di navi da guerra sottodimensionati sottodimensionato. 39 L'esperienza dei Clone Wars modificare il Clone Wars di 22-19 BBY. un prodotto dell'Ordine del Lord Sith Grande Piano di prendere il controllo della galassia, ha cambiato radicalmente la condotta di guerra spaziale. Ancor più significativo, che ha portato alla diffusione di tre nuovi enormi variazioni di nave capitale: lo Star Destroyer. l'incrociatore. e la Stella Dreadnought. Anche prima della Riforma Ruusan, le navi più grandi di due chilometri di lunghezza erano stati rari, e la maggior parte delle navi da guerra tendevano ad essere sotto il segno di un chilometro. Tuttavia, le Guerre dei Cloni ha visto il rapido sviluppo e l'uso diffuso di Star Destroyer. Mentre il nome era stato in origine un marchio aziendale della Kuat Drive Yards. si è trattato di fare riferimento a una nave in eccesso di lunga un chilometro, portando un armamento abbastanza potente da devastare interi sistemi stellari. Star Destroyer, esemplificati dal Venator -. Vittoria -. e, infine, il di classe imperiale. sarebbe diventata la spina dorsale delle flotte di battaglia durante e dopo la Guerra dei Cloni. La risposta Separatisti alla Star Destroyer è stata la Provvidenza di classe carrierdestroyer. ma se la classe è stata resa famosa dal Generale Grievous Mano Invisibile. sono stati relativamente pochi. 40 Un ancora più grande sviluppo della nave capitale era l'incrociatore, enormi navi da guerra, pesantemente corazzati progettato per dare la caccia e distruggere le altre navi di capitale in a lungo raggio, operazioni indipendenti. La prima nave da guerra che ha guadagnato il riconoscimento formale come da battaglia era KDYs 2,5 chilometri Procuratore. che è servita come modello per una serie di navi da guerra KDY sempre più grandi. Con il tempo delle Guerre dei Cloni, decine di incrociatori da battaglia difesi settori chiave e delle colonie, tra la raffinatezza Procuratori, la quattromila metri Pretore di classe. La maggior parte di queste enormi navi entrato in servizio Repubblica durante le Guerre dei Cloni, con la maggior parte serve come difesa locale contro le incursioni dei Separatisti. Altri sono stati uparmored, dotato di hyperdrives transgalactic-capace e divennero i spearpoints della task force inviate contro chiave mondi Separatisti, più in particolare e tragicamente il Questore a Pammant. La Confederazione dei Sistemi Indipendenti mantenuto alcune navi che potremmo definire da battaglia, in particolare il Subjugator di classe. meglio rappresentato dalla malevolenza. ma hanno preferito flotte di fregate e cacciatorpediniere più piccoli di luce. L'Impero Galattico avrebbe commissionato relativamente pochi battlecruisers, relegandoli al Nucleo di difesa, e li ha visti come meno versatile di Star Destroyer, ma non infondere lo stesso terrore come corazzate. 41 I Dreadnought stelle erano la più grande classe di navi capitali mai costruito, ed erano navi da guerra di massa progettato per essere così potente che la semplice minaccia della loro distribuzione sarebbe pacificare molteplici settori. La prima nave da guerra considerato un Dreadnought era KDYs otto chilometri Mandante. costruita venti anni prima della Guerra dei Cloni. Ha innescato una corsa tra i settori ricchi di navi da guerra simili, e durante le Guerre dei Cloni, KDY ha sviluppato il design migliorato Mandante II. L'Impero Galattico ha proseguito lo sviluppo stella dreadnought, che si conclude il Progetto Sarlacc e esecutore di classe Dreadnought stelle. A 19 chilometri di corazzata così grande e potente che era quasi invincibile in combattimento flotta. Molti nella Marina Imperiale. tuttavia, è venuto a disdegnare stelle Dreadnought come inefficiente rispetto alle flotte di navi da crociera più piccoli per pattugliare la galassia, e ironicamente denominato loro come Super Star Destroyer. 42 La Repubblica Navy è stato opposto dalla Confederate Navy. che ha compensato la relativa fragilità dei distruttori di luce propria Recusant di classe e munifico di classe fregate stelle con un gran numero di vasi - crewed Droid, così come immensi sciami di caccia stellari. 43 Oltre a intercettori tradizionali come il Belbullab-22 e il droide tri-caccia. e bombardieri come il - class Iena e Belbullab-24. i Separatisti anche operato un gran numero di snubfighters. In una partenza da dottrina tradizionale, la Confederate Navy avrebbe spesso schierare squadroni della snubfighters come l'avvoltoio di classe caccia stellare droide sia un dogfighting un ruolo anti-nave. 44 L'evoluzione della tecnologia Snubfighter avevano outraced dottrina. Le prestazioni di N-1 caccia stellari nella battaglia di Naboo aveva mostrato i Separatisti che snubfighters iperspaziali-grado potrebbe effettivamente distruggere navi da guerra. L'esperienza è stata confermata con la distruzione del Malevolence superarma Separatista durante la Battaglia del Kaliida Nebula. aiutato in nessuna piccola parte da fermo paralizzata dai caccia stellari Y-ala. La Repubblica Navy non tardò a notare questo. I suoi principali portatori stellari della guerra, la Venator - e la vittoria di classe Star Destroyer. sono stati originariamente progettati con la dottrina tradizionale in mente e per operare aerosiluranti NTB-630 in un ruolo di nave anti-capitale, insieme a corto raggio A-6 intercettori per la scorta e si occupano di caccia stellari nemiche. Alla fine delle Guerre dei Cloni, la capacità portante è stata in gran parte dedicata al snubfighters come l'ARC-170. and designers like Vors Voorhorian and Walex Blissex spent the war years designing a new generation of snubfighters that could dogfight on equal terms with any starfighter in space. 45 The Confederacy of Independent Systems fought the Republic with a stateless strategy. making surgical strikes and terror raids designed to deny the Republic key invasion corridors, undermine support for the war, and sever key fleets supply lines. The sheer size of Republic territory meant that it was impossible for the Republic Navy to repel all the raids, and if it tried to take the offensive against the Separatists, it might leave key worlds vulnerable. 46 The Republic never found a solution to this strategy. Instead, it outgrew it, conscripting vast numbers of new crews and cloning huge numbers of new clone troopers. and by the third year of the war, had committed a substantial portion of its much larger industrial base to produce a fleet so large it could both defend its territories and take the fight to the Separatists. The Separatists Outer Rim holdings were ground down in an attritional campaign known as the Outer Rim Sieges. 47 After the Separatist Droid Army was finally deactivated. the new Galactic Empire inherited the immense Republic Military and both the Republic and the Confederacys military-industrial complexes, allowing Emperor Palpatine to consolidate control over the galaxy with a new navy larger than anything ever seen before. 48 The Galactic Civil War Edit A clash between Rebel and Imperial task forces. The Galactic Civil War of 2 BBY -19 ABY cemented the role of the Star Destroyer as the central warship of navies. Under Emperor Palpatine, the Planetary Security Forces were nationalized and merged into the Sector Groups. massive concentrations of fleet power at the sector level. Distrusting local loyalties, these fleets were rapidly filled with new ships loyal to Imperial Center (decommissioned PSF equipment and ships would later become a major source of resources for the Rebellion ) 49 50 The Imperial Navy ultimately expanded to become the largest military starfleet the galaxy had ever seen, peaking at 25,000 Star Destroyers and millions more smaller ships. 51 The Imperial Navys doctrine emphasised maximizing capital ship firepower rather than achieving starfighter superiority, and it subordinated its starfighters to this role. 52 As such, the Republic Starfighter Corps, when reorganized into the Starfighter Corps of the Galactic Empire, was reduced to being dependent on the Imperial Navy. The large carrier capacity of the Venator - class Star Destroyer was done away with in future designs in favor of smaller fighter complements. This made room for bigger, more powerful reactors, allowing them to be more heavily armored and carry stronger shields and more powerful weapons, all of which would make starfighters less effective. The new Imperial - class Star Destroyer became the backbone of the Imperial Starfleet and was heavily optimised for fleet combat, carrying only a single wing of 72 starfighters, relatively small in comparison to the Venator - class 420 fighters. 53 54 55 The Imperial Navys general strategies and functions included blockading ports in order to prevent supplies from reaching a planet to cripple its ability to fight bombarding planets in order to annihilate its infrastructure and transporting other branches of the Imperial military to their destination as well as supplying them with space and aerial support after disembarking. 17 Seeing it as a legacy of the Separatists, the Imperial Navy abandoned snubfighters in favor of more traditional starfighters: the TIE Series. exemplifying traditional starfighter doctrine with the TIELN Line Starfighter and the TIEsa Bomber. was a series of barebones fighter designs built around a ball-shaped cockpit and the revolutionary twin ion engine design. Seen as complements to Star Destroyers, they served as escorts, scouts, hit-and-fade raiders, and bombers supporting ground troops. As such, they lacked hyperdrives. deflector shields. or even life support systems, reducing their mass and giving them great speed and maneuverability, but also limiting their survivability and their range. 56 The Imperials also chose to eliminate shielding and life-support systems specifically because they viewed the use of such by their TIE pilots as cowardice. 5 In addition, as a holdover towards the Galactic Republics use of cloned soldiers and pilots during the Clone Wars and their treatment of the clones as living droids, the TIE pilots were also given a notoriously low amount of protection during battle and even during training exercises, even when Imperial officers requested that they make accommodations for the growing amount of human pilots that graduated from the Imperial Academy system, which resulted in the TIE fighter being a symbol for the Empires callous disregard of its own troops. 57 The Clone Wars had stimulated aggressive new research into interdiction field technology, and the Empire built on the Republics developments. New designs of gravity well projector were powerful enough to pull any ship out of hyperspace or to pin it in realspace. However, only large capital ship had the spaceframe and drive systems to carry the large, bulbous generators, and Immobilizer 418 cruisers became common sights in Imperial fleets. They were decisive in preventing the immediate escape of the Alliance Fleet into hyperspace at the Battle of Endor. Owing to their role, however, these cruisers were underpowered for their size, and only large battleships like the Sovereign - class and Eclipse - class dreadnoughts were big enough to carry effective interdictor systems without serious penalties in weaponry. 58 The Galactic Empire was opposed by the Alliance to Restore the Republic. which operated on an entirely different military philosophy. Since it lacked large numbers of capital ships, the Rebel Alliance made heavy use of snubfighters as part of its stateless strategy. Powerful starfighters like the T-65 X-wing conducted hit-and-hype raids against prominent Imperial targets and supply convoys, using their superior shielding, armament, and hyperdrives to inflict disproportionate damage on Imperial targets. Meanwhile, the Alliance Fleet would roam the galaxy, challenging Imperial authority merely by existing, and waiting for the chance of a decisive battle with the Galactic Empire. 59 The Galactic Empire made belated moves to develop their own snubfighters like the TIE Advanced x1 and the TIED Defender after the Rebels inflicted humiliating defeats on them with X-wings, but the most numerous new development was the TIEIN. a non-hyperspace capable traditional interceptor that though capable of outracing Rebel fighters, was not equipped with deflector shields. Only declining numbers of TIE pilots in the years after Emperor Palpatines death as the Empire lost ground to the New Republic spurred warlords such as Grand Admiral Thrawn to retrofit TIE Interceptors with shields. 60 A fourth Imperial influence on space warfare was its increasing resort to superweapons to counteract the Rebels stateless strategy. The Empires initial response was a policy of reprisal, a system of state terror that was institutionalised in the Tarkin Doctrine. 61 However, the policy of overwhelming force in an effort to deny the Rebels safe haven did more to foment resistance than eliminate it. The creation of superweapons like the Death Stars. the Eclipse - class dreadnoughts. the Galaxy Gun. and the Sun Crusher. was intended to reverse this state of affairs by introducing the possibility of a reprisal so terrifying - namely, the destruction of entire planets, or even entire star systems - that no world would risk aiding the Rebellion. 62 All these superweapons consumed enormous amounts of resources and more often than not were destroyed early in their lives by concentrated Rebel raids, most notably the Battle of Yavin and the Battle of Endor. by the very snubfighters the Empire had disdained. 63 64 The risks of using superweapons were such that, at least regarding the Death Stars, their mere usage required both an Imperial Intelligence report as well as explicit authorization from the Emperor and his office to those with oversector authority. 17 After the destruction of the Second Death Star at the Battle of Endor and the subsequent collapse of Imperial authority, the New Republic moved away from the development of battlecruisers and dreadnoughts: its strategists saw them as obsolete, narrowly-focused on fleet combat, and vulnerable to trench run disease - starfighters hugging close to their hulls and using surface trenches for cover to launch strafing runs. Ship design in the Defender and New Class Modernization Programs instead focused on smaller, more versatile, modular ships, as well as a focus on fleet carriers for large starfighter complements. However, the poor performance of the New Republic Defense Fleet against fleets of dreadnoughts in Operation Shadow Hand. and the experience of the Lusankya s duel with the Reaper during the Orinda campaign. forced a change in design philosophy. The Mon Calamari Shipyards subsequently created the 8.5-kilometer Mediator - class battle cruiser and the two massive, 17-kilometer Viscount - class Star Defenders. Bounty and Krakana . intended as the centerpiece of the New Republics Outer Rim defenses in the aftermath of the Galactic Civil War. 65 66 The Yuuzhan Vong War Edit The New Republic adopted a military system that was wholly different to that of the Galactic Empire. Unlike the Imperial Navy. which had been focused on invasion and occupation, the New Republic Defense Fleet was focused on peacekeeping, patrolling, and rapid crisis response, working with and alongside Planetary Security Forces rather than absorbing them. To this end, rather than the Imperial Navys immense number of ships and Sector Groups used to hold down an entire galaxy, the New Republic Navy was smaller and divided into four (later five) large fleets of some five hundred ships each (each roughly the size of an augmented Imperial Sector Group). 67 68 The four fleets later became permanent regional commands based at Coruscant. Bothawui. Elom. and Kashyyyk. The emphasis was on flexibility, with one battle group in each fleet serving as a mobile reserve which could be reinforced with multi-role task forces to temporarily become a powerful battle fleet. 69 This system served the Republic well after 12 ABY. blockading and neutralizing the last Imperial holdouts. However, it meant that the New Republic was woefully unprepared for a totally unexpected threat when the Yuuzhan Vong War began in 25 ABY. Extra-galactic alien invaders, the Yuuzhan Vong operated bizarre organic starships and weapons far more powerful than their New Republic equivalents. A single Yaret-Kor plasma cannon (the primary armament of most Yuuzhan Vong ships) aboard a yorik-et (the primary Yuuzhan Vong starfighter analog, nicknamed the coralskipper by New Republic pilots) was noted to have greater firepower than all four laser cannons aboard an X-wing starfighter. 70 Nearly all Yuuzhan Vong ships were more heavily armed than their galactic counterparts, though their ability to defend themselves was typically inferior. 71 Regardless, the New Republics fleet organization led to it adopting a strategy of husbanding its fleets, guarding the key hyperspace approaches to the Core and Colonies while it built up its forces in preparation for a decisive fleet battle on ground of its own choosing. The strategy was fundamentally based on a perception of what had allowed the Rebel Alliance to decisively defeat the Empire at the Battle of Endor. but it neglected other tactics that had also served the Rebellion, including commerce raiding, pinpoint strikes, and local defense. This made the New Republic appear weak in the early stages of the war, and the obsession with ceding ground in the hopes of luring the Yuuzhan Vong into a decisive engagement meant that great swathes of the galaxy and billions of people were abandoned to the invaders: The Yuuzhan Vong would capture the majority of the territory they would hold during the war in its first year. 72 73 Despite a disastrous first two years of the war which culminated in the loss of Coruscant to the Yuuzhan Vong and the near-destruction of Galactic City. the New Republic, reorganized into the Galactic Federation of Free Alliances. at last achieved technological parity with the Yuuzhan Vong. Innovations such as stutter fire laser cannons to confuse and overwhelm dovin basal defensive shields and jamming yammosk war coordinators allowed the Galactic Alliance to win more victories, culminating in the Battle of Yuuzhantar. where a massive Alliance, Imperial Remnant. Hapan. Chiss and Jedi force descended on occupied Coruscant, killed Supreme Overlord Shimrra and ended the Yuuzhan Vong War. 74 After the Vong Edit The immense taxes required for reconstruction in the aftermath of the Yuuzhan Vong War soon provoked resentment across the sectors, while others, mindful of the New Republics failure to defend them during the war, began building up their Planetary Security Forces to levels that soon caused concern on Coruscant. The Sector Defense Limits of 37 ABY put ceilings on military forces and capabilities, but provoked even more resentment, nowhere more so than on Corellia. a system with a history of prickly independence. 75 Corellian defiance of GA military limits and withholding its reconstruction contributions provoked the Second Galactic Civil War of 40 ABY. After the Galactic Alliance Defense Force continued its efforts to centralize military resources, systems with important shipyards, munitions factories and defense fleets began declaring their independence as well. Led by Corellia, Bothawui and Commenor. they formed a breakaway independent Confederation. 76 With the loss of many of the largest battleships during the Yuuzhan Vong War, neither side made particularly great use of large capital ships. Star Destroyer - sized ships like the Anakin Solo and the new Galactic - class battle carrier predominated on the Alliance side, while the Confederation made use of the somewhat smaller Strident - class Star Defender and the powerful, versatile 850-meter Bothan Assault Cruiser. The Imperial Remnant, meanwhile, began moving away from the traditional design of Star Destroyers with the Turbulent - class Pocket Star Destroyer. which was smaller and possessed a greater capacity for maneuverability while retaining an impressive armament. 77 A surprising development during the war was a resurgence in Hutt militarism in their deployment of batils . tarradas and chelandions - gunship. frigate and cruiser analogs - from Hutt Space in support of the Confederation. The Hutt warships proved capable in battle, with powerful turbolasers and missiles. They had weaker shields than might be expected of ships of their size, but surprisingly strong hull armor. 78 A technological development during the war was the long-range turbolaser. which could engage enemy craft from a distance at which the enemy could not respond. Such weapons caused heavy losses among the Galactic Alliance Fourth Fleet at the Battle of Balmorra despite the eventual GA victory. 79 As in the Yuuzhan Vong War, attempts to force a decisive battle by either side were essays in futility. An attempt by the Confederation to invade the Core was halted at Balmorra with heavy losses on both sides. The week-long battle at Kuat ended after the Galactic Alliance Fifth Fleet attacked Kashyyyk to force the Wookiees to commit their fleet to the Alliance. In the ensuing engagement, the Fifth Fleet was almost completely destroyed after it was surrounded by Confederation forces. The Galactic Alliance Second Fleet would later be completely wiped out as well by a deep-space ambush using the Centerpoint superweapon. The Battle of Fondor split the galaxy even further when a third of the Galactic Alliance fleet presented defected under Admiral Cha Niathal out of a refusal to support an orbital bombardment of civilian population centers. A confused civil war ended sometime later with the Battle of Uroro Station at Shedu Maad in the Hapes Cluster. 80 81 A Pellaeon - class Star Destroyer fighting with a Scythe - class battle cruiser . In the aftermath of the war, the Galactic Alliance increased centralized funding of the Defense Force and reduced its reliance on member worlds for defense. In return for increased taxation, restrictions on member worlds military forces were loosened. For nearly a hundred years, this bargain kept the galaxy largely peaceful. The numbered fleets gave way to larger named fleets assigned to regions of the galaxy, for example, the Galactic Alliance Colonies Fleet. Military philosophy would continue to evolve: in the years leading up to the SithImperial War. the Alliance worked to re-establish Sector Fleets to keep member worlds warships close to their homeworlds. 82 Shipbuilding philosophy developed as well. By the start of the SithImperial War in 128 ABY. which saw the resurgence of the Galactic Empire under the Fel Dynasty as the main galactic power at the expense of the Galactic Alliance, both sides had abandoned battleships almost entirely, largely owing to the enormous cost of operating them. 83 The Galactic Alliances primary warship was now the Scythe - class main battle cruiser. a compact warship only a third of the size of a Star Destroyer that was built for defeating warships in a head-on attack, making repeated attack runs on opponents with an almost-entirely forward-facing armament. Essentially a giant starfighter, its introduction in 92 ABY represented a decisive rejection of fleet carriers and all-purpose battleships in favor of smaller warships focused on specific roles. The Galactic Alliance also retained its focus on the snubfighter with the CF9 Crossfire starfighter. The Fel Empire. meanwhile, continued to prefer the ancient combination of interceptors and bombers. with the heavily-shielded Predator - class fighter and the Neutralizer - class bomber filling its starfighter forces. The Imperial Navy still favoured the Star Destroyer with the Pellaeon - class. though it did not build any larger warships beyond the prototype Imperious - class Star Destroyer. Smaller, lighter warships like the Ardent - class fast frigate were also more common in its fleets than in the Imperial Period. 84 Strategy Edit Types of strategy Edit Military goals are reached through a combination of originality and brutality. 8213Grand Admiral Thrawn 91src93 Rebellion starfighters attack Imperial forces including TIE fighters and Imperial - class Star Destroyers. The multidimensional battlefield made space warfare operations complex and difficult to master. In addition to the complexities of space combat itself, related operations like logistics and support were equally complex. Strategies in space warfare mirrored those applied on the ground, and included asymmetric, attritional, conventional and psychological strategies. Asymmetric strategies, for example, the stateless strategy. were often used by belligerents with a numerical disadvantage to their opponents, The various Sith Empires in their endless wars against the Galactic Republic. the Confederacy of Independent Systems. and the Rebel Alliance in its war against the Galactic Empire all used asymmetric strategies. Such strategies relied on decentralization and the sheer vastness of space to allow a smaller belligerent to beat a larger one. A decentralized power without a clearly-defined homeworld or territory would have to be overcome everywhere it existed before it could be defeated. The vastness of space meant that throughout history, even the largest militaries found controlling space impossible. 85 This gave an advantage to the decentralized belligerent: since the larger opponent could not defend everywhere, the smaller power could choose its battles and strike where its opponent was not. This would force the larger power into making the choice between heavily-defending a handful of key fortress worlds , thus allowing the enemy a free hand elsewhere, or dispersing their forces and so risking the loss of a key planet through defeat in detail. Economic considerations and public pressure tended to force states to adopt the fortress world strategy. 86 Attritional strategies made use of superior numbers to grind the enemy down, often with large numbers of casualties. Such a strategy was used by the Republic during the Outer Rim Sieges of the Clone Wars. since it possessed territories in its own right, the Confederacy of Independent Systems was vulnerable to being attacked conventionally, and once the Republics superior industrial base had produced enough warships to both defend their territories and take the offensive, the CIS was slowly ground down to defeat. 87 Conventional strategies were used by and against belligerents with defined homeworlds and colonies, and involved identifying and attacking significant military objectives to reduce the enemys territory and military forces. It involved organized military forces seeking to engage each other in formal battles, as opposed to, say, targeting civilian populations. After the Battle of Endor. the Galactic Empire and the New Republic typically fought each other in a conventional fashion. 88 Psychological strategies involved boosting the morale of ones own forces while degrading that of the enemys, or that of their civilians, typically through terror tactics. General Grievous saw inducing terror in civilian populations to be the very essence of war, and during the Clone Wars committed atrocities like the release of the Brainrot Plague in the Weemell sector and the orbital bombardment and utter depopulation of Humbarine. which reduced the planets crust to so much slag. 89 Terror operations could be a response to the stateless strategy, namely the use of reprisal to scare civilians into denying the enemy safe haven. However, this could do more to foment resentment and resistance than it could to combat it. The Galactic Empires creation of the Death Stars and other superweapons was intended to reverse such a state of affairs by introducing the possibility of a reprisal so terrifying - namely, the destruction of entire planets - that no world would risk aiding the Rebellion. 90 Grand Admiral Thrawn. meanwhile, was a master of a more subtle form of psychological warfare: at the Battle of Ukio in 9 ABY. he made use of cloaked Star Destroyers, slipped below the planets shields while they were down and coordinated with the rest of his fleet by the Jedi Master Joruus Cbaoth. to make it appear that he could shoot through planetary shields. which terrorized the Ukians into surrendering. Later, at Coruscant, he deployed two dozen cloaked asteroids while dry-firing his tractor beams to fake the launch of three hundred more. These asteroids blockaded the planet, and by threatening the possibility of an asteroid impact or a collision with shipping, Thrawn effectively knocked Coruscant out of the war and put it into a permanent state of siege while dedicating hardly any material to the effort. 91 Astrography and warfare Edit Astrography affected the conduct of space warfare more than any other factor. Statistically speaking, the universe is empty. But at faster-than-light speeds, it fills up very quickly. 8213Admiral Pers Pradeux 91src93 Just as roads and the shape and going of the ground determined where armies marched on the surface of planets, so too did hyperlanes and stellar phenomena like nebulae determined the movements of fleets. This defined what routes they could take, and what star systems they would have to traverse before reaching those of value. Additionally, while there might be a great many hyperspace routes to and from a target, but statistically speaking, only a few of these route could be traversed quickly, and a military force that controlled the fast routes could rapidly redeploy to intercept an adversary using the slow ones. Hyperspace routes also determined the angle at which an attacking fleet might invade a planetary system, and a defenders options for retreat: the Battle of Hoth was a costly battle for the Rebel Alliance because the Hoth system was located on the decaying Ison Corridor. which was difficult to navigate Rimward and had only two exits, making it easy for the Empire to trap the Rebels in-system, and 17 of 30 evacuating transports were lost to the Imperial blockade. 92 93 Additionally, control of a point along a hyperspace route enormously influenced military operations in space warfare. If a force controlled a system along a route, then its enemy was separated from the rest of its forces beyond that point. During their advance to the Core Worlds from 4 -6 ABY. the New Republic sought to capture several such points. Admiral Firmus Nantz and Lando Calrissians victory at the Battle of Abraxas kept Warlord Utoxx Prentioch fixed within his territories around Bomis Koori IV and separated him from Sander Delvardus Eriadu Authority. Later, Nantz capture of Moorja isolated Delvardus and Prentioch from support from the Core while Tyr Taskeen s victory at the Battle of Glova prevented Delvardus from linking up with Imperial forces in the Elrood and Minos sectors. Isolated from the rest of the galaxy. the two warlords were dealt with at the Republics leisure. 94 95 Control of junctions of hyperspace routes, like YagDhul or the Mirgoshir hyperspace crossroads. could be enormously decisive. Control of it would allow a force to continue operations along every hyperspace route emanating from it, and so they were often heavily contested. The Galactic Empire withdrew from the Moddell sector to YagDhul in the aftermath of the Battle of Endor to defend against a Rebel drive into the Core from there. After the system was captured by Firmus Nantz in 5 ABY. the entire Southern Core was effectively at his mercy: he was able to capture the strategic bacta - producing world of Thyferra. liberate Cilpar and Mrlsst. and open negotiations with Herglic Space. 96 97 The most significant hyperspace junction in the galaxy was Brentaal IV. the crossroads of the Perlemian Trade Route and the Hydian Way. which therefore controlled access from the Core Worlds to the northern and eastern quadrants. The system was captured by the Brotherhood of Darkness during the New Sith Wars. and the Sith were only stopped in their march to Coruscant by the Army of Light s desperate counterattack on their supply lines at Ruusan under Lord Hoth. It was captured by the New Republics Rogue Squadron in 4 ABY six months after Emperor Palpatine s death in a celebrated battle, and its capture effectively separated the Empire from its Outer Rim possessions on the Hydian and the Perlemian, leaving the New Republic free to contemplate the conquest of Coruscant. 98 99 The source of a fleets ships, a shipyard. was very valuable, and made an important target for an opposing force. As they required ships to defend themselves, shipwrights were also very vulnerable and the attacking fleet would often have to destroy heavy opposition before it could damage the docks. The New Republic Second Fleets campaign in the northern quadrant after 4 ABY was delayed for nearly two years after Imperial forces destroyed the secret shipyards at Hast. destroying or damaging nearly thirty New Republic capital ships and derailing the Second Fleets planned assault on Warlords Zsinj and Teradoc. 100 Planets providing strategic material for the war effort were also of paramount importance, because without adequate supplies, after a certain period, any combat starship loses the ability to engage the enemy, either through lack of fuel, lack of munitions, battle damage that cannot be repaired, or the starvation of the crew. Consequently, campaigns could often depend upon cutting the enemys supply lines, either by attacking its supply ships, or preventing the enemy from reaching their supply ships. If a planet could not be held against an attacking force, then the defender might judge it to be too valuable to be left to the enemy and destroy it. The Imperial Navy codenamed such actions Base Delta Zero , defined as the systematic complete destruction of all assets of production, including factories, arable land, mines, fisheries, and all sentient beings and droids, and was achieved through an orbital bombardment that would reduce the upper crust of a planet to slag. 101 Tactics Edit Capital ship tactics Edit The strategy adopted by a space navy defined what tactics were used in battle. Some tactics were universal: the most basic tactical principle was to maximize the damage ones fleet did to the enemy while minimizing ones own. Other tactics were more suited to certain strategies: space denial. space-sniping and hit-and-hype raiding were generally best suited for a force pursuing an asymmetric strategy, while beambaiting might be adopted by an enemy trying to combat that force. In general capital ships fought other capital ships, and starfighters fought other starfighters. Exceptions included starfighters equipped with proton torpedoes or other warheads, and capital ships, like the Lancer - class frigate. which were designed to fight starfighters. However, most capital ships were equipped with anti-starfighter cannons to aid their fighter escorts or to serve as the primary defense against fighters in the absence of an escort. A universal tactic in space battles was maneuvering warships so that they brought more weapons to bear on the enemy than vice-versa, as well as presenting a narrower profile for the enemy to shoot at. 102 Thus, battle formations typically took the form of long lines of ships, hence why capital ships could also be called ships of the line , to exchange fire with the enemy. A fundamental choice all commanders had to make was whether to engage at long - or close-range. The Galactic Empire typically preferred engagements at range, and the angled, arrowhead design of the Star Destroyer was designed to focus all its weapons forward to accommodate this. This design also made Star Destroyers ideal for launching Alpha Strikes - firing all the ships weapons at a single spot on a target simultaneously to cause maximum damage. 103 The Star Destroyers design meant that it was poorly-optimised for close-range battles, however. Close-range engagements typically resulted in broadside battles - two ships flying past each other and firing their side guns into each others flanks. Mon Calamari Star Cruisers were typically better in broadside battles than their Imperial counterparts, since though they did not have as much total firepower as Star Destroyers, they had a much better all-round firing arc. 104 Ships optimised for broadside battles might attempt to cap the enemys T. namely, engage them while they were in a line-ahead formation so that only the lead ship in the enemy formation could respond. They might even rush straight into the enemys line in the hopes of breaking it, which typically resulted in a chaotic, close-range brawl with ships engaging each other in groups of two or three at most. 105 The late stages of the Battle of Coruscant during the Clone Wars descended into a close-range brawl between Republic and Separatist ships engaging individually in broadside battles after the Open Circle Fleet arrived and trapped the Separatist invasion force in Coruscants orbit. 106 However, by 4 ABY and the Battle of Endor. brawls were sufficiently rare as to be almost unheard-of in space warfare, and it came as a great surprise to Death Squadron at Endor when Admiral Ackbar closed the Alliance Fleet to within a few hundred meters of them to avoid the superlaser of the Second Death Star. 107. The New Republic Defense Fleet later codified such tactics as the Ackbar Slash. 108 Long-range and close-range tactics might be combined: the Kenobi Offensive was such a tactic developed by High Jedi General Obi-Wan Kenobi during the Clone Wars, which involved a series of sniping attacks at range to draw a portion of a larger enemy force out of its formation. Once a defending vessel was destroyed, attacking ships could flood through the gap and attack the enemy force from within. 109 The Imperial Navy Captain Kendal Ozzel identified three principles in Imperial naval tactics, which he recorded in Innovations in Imperial Naval Tactics . The first was Surprise, which involved emerging from hyperspace right on top of the enemy. According to Ozzel, the Imperial navigators were capable of pinpoint calculations, which would eliminate the risk of overshooting the target, and thus leave the enemy unable to counter Imperial offensive moves. The second principle was Pursue, where Imperials were to chase the enemy, largely due to the Star Destroyers great sublight speed. The third was Overwhelm, which involved the entire Imperial force available being used at once, ensuring that the combined firepower would make up for loss of maneuverability. However, Han Solo implied when reviewing these innovations that they were extremely poorly thought out and hardly innovations at all by stating simply, I cant make fun of this. Its just too easy. 17 This was confirmed when one of Ozzels innovations, Surprise, resulted in the Rebel-occupied Echo Base on Hoth bunkering down and generating a deflector shield and buying time for an evacuation, thus forcing the Imperials to enter a costly ground campaign. an action that resulted in then-Admiral Ozzels death at the hands of Darth Vader. 110 Interdictors could also play a decisive tactical role in space battles. Since their interdiction fields could either prevent the enemy from escaping or pull them out of hyperspace. they could pin an enemy fleet where a commander wanted them. Imperial Immobilizer 418 cruisers prevented a Rebel retreat at Endor, and Grand Admiral Thrawn pioneered revolutionary new uses of interdictors during his final campaign. The Thrawn Pincer was used by him at the Battle of Bilbringi. and called for interdictor cruisers to create a gravity well. which denied the enemy an easy escape. Then, reinforcements could jump through hyperspace into the general area and be pulled out into realspace by the interdiction field behind the enemy with accuracy and surprise which would otherwise be very difficult to achieve. 111 Admiral Ackbar used this same tactic to help defeat the Ciutric Hegemony. 112 In addition, there was an intelligence element to space warfare, with each side in larger engagements attempting to intercept and decrypt enemy communications as part of a larger effort to predict what the enemy will do next, with the intention of either preventing them from achieving their intentions or minimizing the damage that can be caused by their plans. The Squill Sifters were a group of Galactic Republic spies. slicers and codebreakers active during the Waymancy Storm conflict, and their role in intercepting, deciphering and interpreting Waymancy communications was considered decisive in ending the conflict in a Republic victory. 113 Starfighter tactics Edit A Venator - class Star Destroyer executes a Marg Sabl maneuver during the Clone Wars . Starfighter combat had a huge variety of tactics in its own right, though broadly speaking they could be divided into two groups: those tactics designed to be used against capital ships, and those tactics used to defend capital ships. Historically, the former role had generally been taken by bombers. large, complex and heavy craft built around powerful sensor arrays, large missile payloads, and days-long mission profiles, designed to track down enemy fleets and launch surprise attacks. Naval wisdom held for centuries that this was the only scenario in which torpedo runs could penetrate defensive fighter screens and flak defenses. 114 The latter role was typically taken by interceptors. extremely light, fast and maneuverable starfighters that were minimally armed and were designed to shoot down attacking bombers, or to escort bombers to their targets and defend them from enemy interceptors. 115 In battle, fleets would typically deploy their interceptor escorts in front of them in a starfighter screen , where they could engage enemy fighter squadrons before they could close in on the larger vessel. 116 Alternatively they might move aggressively with their starfighters in a tactic like the Marg Sabl closure maneuver. Here, the superstructure of the starfighter-carrying vessel would turn to face the oncoming enemys vessels, allowing the starfighters to launch without risking attack. The starfighters would then launch attacks over each side of their ships hulls on to the flanks of the attacking squadrons, who had become pinned against the defending ships. Grand Admiral Thrawn used this tactic against an Elomin commander quite effectively at the Battle of Obroa-skai. 117 The snubfighter lay between the interceptor and the bomber in terms of armament and speed, and the Alliance Starfighter Corps pioneered their use as shipkillers during the Galactic Civil War. developing a wide variety of tactics that allowed them to destroy much larger capital ships. 118 These included the nova flare. which involved massed barrages of proton torpedoes fired from starfighters and aimed at specific points along the shields of a capital ship. 119 Another such tactic was the Tallon split. a maneuver developed by the Alliance tactician Adar Tallon. The tactic called for two starfighters to fly extremely close together as they approached a capital ship, so close that the larger ships targeting computer would detect the two fighters as one approaching ship. At very close range, the two fighters would split apart: one fighter would continue on a strafing run of the capital ship, while the second would draw fire away from the first. The attacking fighter would have about five seconds to cause damage on the capital ship before it was clearly identified as a second ship. Even so, those five seconds would allow enough time to cause serious damage to the larger vessel. 120 Garm Bel Iblis A-wing Slash involved a number of large starfighters masking the approach of smaller starfighters with missile weapons behind them, then moving out in what appeared at first glance to be a flanking attack, wrong-footing the gunners of enemy point defense weapons to allow the force approaching behind the large starfighters to slip through the enemys defenses, often allowing the smaller fighters missiles to inflict critical damage to the enemy. 121 Such tactics suited the Rebel doctrine of space denial. which used hit-and-hype raids against Imperial convoys to deny the Galactic Empire freedom of movement and forced them to commit more forces to convoy defense, thus diluting Imperial naval strength as a whole. 122 A comparable tactic was space-sniping. used by forces defending a star system against a planetary assault. The strategy consisted of hiding starfighter bases in gas giants. within asteroid fields. on planets with large oceans, or on planets with thick cloud cover within or around the planetary system to be defended. Starfighter groups would operate in tandem from these bases, attacking isolated ships during the orbit phase of a planetary invasion. 123 Starfighter tactics could also extend to smaller capital ships light corvettes or gunships attacking larger ones. Slashing the deck was a tactical maneuver used against enemy capital ships developed by the Dark Lord Kaan at the First Battle of Ruusan during the New Sith Wars. The technique involved any number of smaller ships, usually ranging from snubfighters to corvettes, that would fire all their guns while cutting in along a vector that minimized the amount of guns the enemy capital ship could bring to bear against them. When the enemy capital ship tried to change direction to bring more guns about, the smaller ships would pivot and double back for another pass along a different vector to inflict even more damage. However, the tactic focused heavily on speed and the element of surprise and was almost useless if the enemy could call upon the support of other ships. 124 Planetary assault tactics Edit Space navies were inherently hugely important in making planetary assaults. since they were the only forces that could clear the surrounding space and transport large surface armies. Inevitably, planets also deployed significant defenses, including planetary shields to resist bombardment, and planetary turbolasers. ion cannons. mines. and space defense platforms to fight back against invading fleets. 125 The Imperial strategist Michael Unther identified four phases of a planetary assault. The approach was the initial advance on the system, and included decisions like at what point to drop the fleet out of hyperspace. A distant approach would allow plenty of time for reconnaissance and might allow the attacking force to approach under stealth, but equally it raised the risk of detection. Alternatively, a close approach might surprise the enemy, but would also leave the fleet exposed with minimal intelligence. During the Battle of Hoth. Admiral Kendal Ozzel brought Death Squadron out of hyperspace too close to the Hoth system in the hope of achieving surprise, but it allowed the Rebels to detect the bursts of Cronau radiation from his ships and rapidly raise a theater shield around Echo Base. Consequently the Empire was committed to a costly ground assault. 126 The second phase, orbit. involved the placement of warships around the planet, where they might execute bombardments from an Objective Orbit, or blockade the planet to force it to surrender from a Siege Orbit. The Galactic Empire invested heavily in Dedicated Siege Platforms like the Torpedo Spheres. aimed at blasting down planetary shields with large barrages of proton torpedoes so as to avoid prolonged sieges. 127 The third phase, invasion. involved the deployment of ground troops to capture the planet. The fleet might be tasked with clearing landing zones, providing precision bombardments in support of the army, or deploying bombers as air support. The fourth phase, control. involved consolidating control of the planet after capitulation. This was typically an army operation, though the navy could be called upon if the aim was to terrify the civilian population into submission, for example, through the use of punitive orbital bombardments. 128 Notable naval commanders Edit Galactic RepublicJedi Order Edit Confederacy of Independent Systems EditSpada 2000 Air Defence Missile System, Italy The Spada 2000 is an all-weather, day and night, highly automated, air defence system developed by MBDA (formerly Alenia Marconi Systems). The system has quick reaction time and requires very few operators to man the system. The unit can operate independently or can be integrated with national air defence centres. Spada 2000 is in production and in service with Spanish Air Forces. The Spada 2000 is an upgraded version of the Spada air defence system providing significant operational and technological improvements, including increased firepower and range, and the capability of coordinating additional anti-air weapons. In March 2007, Kuwait ordered the upgrade of its Aspide missile systems to Aspide 2000 Spada 2000 configuration. quotThe Spada 2000 is an all-weather, day and night, highly automated, advanced air defence system. quot The system provides air defence missile coverage of 2,000km. Target detection and tracking range is up to 60km and the missiles can intercept crossing and approaching targets to a range of 25km. The kill probability is high, even against highly agile crossing targets. The system can engage up to four targets simultaneously with Aspide missiles. Spada 2000 is modularised and integrated into sheltered units, which provides a high tactical and strategic mobility. The system consists of a detection centre and either two or four firing sections, each section equipped with two missile launchers. Each missile launcher has six ready-to-fire Aspide 2000 missiles. Aspide 2000 missile The Aspide 2000 missile is an upgraded version of the Aspide surface-to-air missile. The missile is capable of engaging hostile attack aircraft before the aircraft can release airborne standoff weapons. The Aspide 2000 is also capable of intercepting air-launched missiles once launched. The upgraded missile uses an enhanced single-stage rocket motor which provides increased missile speed, higher lateral acceleration and effective range. The missile is also in service with the Italian Air Force and the Royal Thai Air Force as part of the Oerlikon Contraves Skyguard air defence system. The high-thrust single-stage solid-propellant rocket motor provides high supersonic speed and high agility to intercept manoeuvring targets. The guidance system is semi-active radar homing. Spada 2000 missile detection centre The detection centre contains mission planning capability allowing fast and precise effective deployment of the weapons. The centre is fitted in a hardened shelter with an RAC-3D radar installed on a hydraulically operated mast on the roof of the shelter. The shelter houses the systems operating centre, including the voice and data communications suite. Auxiliary equipment in the centre includes a global positioning system, a north finder, air conditioning and power supplies. RAC-3D radar Aspide 2000s radar is the Selex Sistemi Integrati (formerly Alenia Marconi Systems) RAC-3D, which gives three-dimensional volumetric air surveillance, detection and tracking. The system has the capacity to track 100 targets simultaneously within a range of 60km. The radar is capable of operating in hostile electronic warfare environments and is robust against clutter interference and electronic countermeasures. The radar features emission control, jamming location, random frequency agility and coded waveforms. The radars erectable antenna is up to 13m in height. Operations centre The operations centre is manned by two operators for mission planning, system deployment and management during combat operations. The computer displays the air threat data in 3D coordinates. The system tracks, identifies and prioritises the targets and assigns the firing sections to the priority targets. The targets can also be assigned to other anti-air weapon systems. The system is able to coordinate up to ten small anti-air weapons deployed within a 10km radius. The operations centre can be connected to a remote upper level air defence command centre. quotSpada 2000 is modularised and integrated into sheltered units, which provides a high tactical and strategic mobility. quot Firing section The firing section consists of the tracking and illumination radar, the control unit and the missile launchers each with six ready-to-fire missiles. The radar carries out target acquisition, tracking and illumination functions for missile guidance. The control unit is managed by a single operator. The unit controls all the functions from target designation to missile launch and target intercept and operates in manual or automatic mode. Communications The communications suite includes the data links between the detection centre and the firing sections and also internal and external secure voice communications.

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